Skärmavbild 2014-09-03 kl. 10.24.40Jag är ganska sällan ett fan av att följa företags- eller nyhetstjänster på Twitter. Anonyma eller automatiserade tweets gör mig galen. Jag vill inte bli matad med trista rubriker – jag vill ha dialog!
Men självklart finns det några undantag.

  • Jag är stormförtjust i Business Insider. Allt jag behöver veta – och en hel del som jag inte visste att jag behövde veta – får jag reda på av dem. Och det är en blandning av högt och lågt, djupt och quirky. Precis i min smak.
  • We are social är sjukt bra på att koncentrera allt som händer i sociala medier-världen. Tokbra för någon som jag, som har perioder av mycket jobb då jag inte hinner söka av mina vanliga flöden. Deras mashups är intressanta, pedagogiska och jag skulle inte klara mig utan dem.
  • Min gamla arbetsplats Metro har lyckats skapa det som verkligen behövs i tider då allt blir viralt på nolltid. Viralgranskaren kollar om det verkligen är sant, det där inlägget som du delade på Facebook i går.
  • Sist men inte minst – jag skulle aldrig klara mig utan Buffer. Inte bara för att det är världens bästa tjänst för att vara effektiv på sociala medier – jag får också reda på mycket annat matnyttigt om till exempel kreativitet och kroppsspråk.