Att skapa en digital strategi är lika viktigt som att ha en affärsplan, men ändå saknar de flesta företagen en plan för sin digitala närvaro. Det första steget för att nå framgång i sociala medier är att utstaka tydliga mål, och ha klart för sig vilken målgruppen är. Det kan vara skillnad på att vilja nå andra kundgrupper och vilja sälja mer av en viss vara, till exempel. Dessutom är det effektivt att ha en plan att utgå ifrån – då är det mycket lättare att välja bort onödiga kampanjer, till exempel.
Många gånger stupar den digitala strategin för att det inte finns tid, möjlighet eller kunskap nog att göra den. Det är här jag kommer in. Vi möts, du berättar för mig hur du jobbar och vad du vill uppnå, jag ställer några kompletterande frågor, analyserar marknaden och dina målgrupper och sedan levererar jag din strategi, givetvis med en plan för hur du ska sjösätta den.
Eftersom alla har olika behov har jag skapat tre olika varianter. Känner du inte att någon av dem är rätt för dig anpassar jag mig gärna efter dina förutsättningar. Ta gärna kontakt med mig så pratar vi vidare.
#smart
- personlig intervju per telefon eller på plats
- ett exemplar av boken #BliDigitaltSmart
- en skriftlig strategi innehållande mål för din digitala närvaro
- konkreta, mätbara mål för dina sociala medier-kanaler sex månader framåt
- målgruppsanalys
- nyhetsbrevet #BliDigitaltSmart – senaste nytt inom sociala medier för företag en gång i månaden, samt tips på hur du utnyttjar nyheterna (värde 295 SEK/år)
#jättesmart
- personlig intervju per telefon eller på plats, minst en timme
- boken #BliDigitaltSmart
- en skriftlig strategi innehållande mål för din digitala närvaro
- konkreta, mätbara mål för dina sociala medier-kanaler tre och sex månader framåt
- målgruppsanalys
- förslag på typer av innehåll
- nyhetsbrevet #BliDigitaltSmart – senaste nytt inom sociala medier för företag en gång i månaden, samt tips på hur du utnyttjar nyheterna (värde 295 SEK/år)
- en timmes uppföljning i samband med leverans, inklusive hjälp med analysverktyg och statistik.
#supersmart
- personlig intervju/workshop med en eller flera berörda personer (räkna med 2 timmar)
- boken #BliDigitaltSmart
- en skriftlig strategi innehållande mål för din digitala närvaro
- konkreta, mätbara mål för dina sociala medier tre månader, sex månader och ett år framåt
- målgruppsanalys
- förslag på typer av innehåll
- råd om eventuella ändringar i befintliga kanaler
- nyhetsbrevet #BliDigitaltSmart – senaste nytt inom sociala medier för företag en gång i månaden, samt tips på hur du utnyttjar nyheterna (värde 295 SEK/år)
- 1-2 timmars uppföljning på plats i samband med leverans, där jag kan hjälpa er att förstå analysverktyg och statistik, hjälpa till att skapa en innehållsplan samt besvara frågor.
- 1 timmes uppföljning (bokas vid leverans) cirka 3-6 månader efter leverans, med en översyn och uppdatering av strategin, samt uppföljning av innehåll, statistik och målgrupper.
Alla priser exklusive moms. Eventuella resor ingår ej.